MENÜ
Játékismertetõ:

Réges régen, egy messzi-messzi galaxisban... Immáron sokadszorra olvashatjuk képernyõnkön ezt a pár szót, és minden egyes alkalommal szinte beleborzongunk abba a csodálatos látványvilágba, amit George Lucas a szemünk elé tár.

Legyünk akár 10, akár 50 évesek, ne is tagadjuk, hogy ez a történet mindnyájunkat magával ragad. Ez a világ, ahol jók és rosszak küzdenek, harcolnak egymás ellen, már régóta ölt újabb és újabb alakot játék formájában.

Kezdjük talán egy kis elõétellel! Az elõzõ részben (Jedi Outcast - kötelezõ darab) kalandjaink ott érnek véget, hogy Kyle úgy dönt, megtartja a Jedi-kardját, és Luke-al tovább erõsítik a jó oldalt. Ez mind nagyon szép, csakhogy a sötét erõk sosem nyugszanak, megint kiforraltak valamit, hogy ne unatkozzunk. A történet idõben 14 évvel az Endor-on történt ütközet után kezdõdik, Luke egy Jedi akadémiát alapít, s annak vezetõjeként próbálja visszaállítani az egyensúlyt az erõbe. Katarn cimboránk pedig beáll tanító mesternek, ám mivel túl szerény alkat, tanítványait mindig kéri, szólítsák Kyle-nak, ne pedig mesternek. Itt jövünk a képbe mi, Jaden szerepében, aki egyedülálló módon képes volt egy Jedi kardot összerakni mindenféle mester segítsége nélkül, így aztán kézenfekvõ választásnak tûnt, hogy Luke akadémiáján próbáljon szerencsét.

A fejlesztõk ezzel a kis történetbeli csavarral oldották meg, hogy már az elsõ pályától legyen fénykardunk, mikor is hajónk lezuhan, útban az akadémia felé. Gyalogosan eljutva a célunkig, kissé kurta kiképzést kapunk, mivel Skywalker ismét zavart érez az erõben. Ezért pár bemelegítõ küldetés erejéig a mélyvízbe kerülünk. Többet nem is akarok elárulni a történetbõl, készüljetek fel: változatos és izgalmas pályákon kell majd bizonyítani, miközben folyamatosan fejlõdünk igazi Jedi-vé.

Nézzük meg, hogyan sikerülhet mindez! Mint mondtam a tréning alatt csak pár alapvetõ dolgot sajátítunk el, igazi fejlõdésre oly módon lesz lehetõségünk, hogy a küldetések között választhatunk egy erõt, melyben szintet akarunk lépni. Az alapvetõ képességek (ugrás, fénykard dobása, gyorsaság stb.) nem fejleszthetõk ilyen módon, azok "maguktól" fejlõdnek minél több küldetésen vagyunk túl. Tápolhatók viszont az erõ jó oldalán álló képességek: pl. gyógyulás, elmeirányítás, védekezõ erõ, érzékelés. Természetesen a rossz oldal is bír hasonló formulákkal, mint például a villámszórás, fojtás, életerõ elszívása, õrjöngés. Ebbõl ki is derül, hogy a játékban állhatunk a rossz oldalra is, de ez nem attól fog függni, hogy mely erõket fejlesztjük inkább, hanem egyszer csak választás elé kerülünk, és ennek megfelelõen kétféle vége van a játéknak.

Ejtsünk szót a fénykardokról is, hiszen a SW õrültek nagy örömére végre nem kell mod-okat felpakolni, hogy két, esetleg dupla-pengés kardunk legyen, ha elég messze jutunk a játékban, választhatunk magunknak. Így aztán nekünk is lehet olyan kardunk, mint Darth Maul-nak volt az Episode I.-ben. Persze a kényeztetésnek még koránt sincs vége, ugyanis a játék kezdetekor karaktert kell magunknak választani. Ez abból áll, hogy kiválasztunk egy fajt, (a filmbõl megismerhettük ezeket) és, hogy milyen nemûek akarunk lenni. Ruhánkat is módosíthatjuk, majd lézerkardot választunk (persze itt még csak egy pengéset) és a színét is saját ízlésünknek megfelelõen alakíthatjuk.

A fegyverek maradtak a régiben, semmi új stukkert nem kapunk. Igaz, úgysem sokat használjuk õket, illetve ahol kell, ott kitûnõen megfelelnek azok is, amiket eleddig már megismerhettünk. A mozgásokat is átdolgozták a fiúk, így attól függõen, hogy dupla, kétélû, vagy sima lézerkardunk van, más-más trükköket tudunk véghez vinni. Ezt fejelvén az alap mozdulatok is bõvültek: falon futás, cigánykerék, és még jó pár új kombó. Meglehet, talán munka közben a Mátrix Reloaded ment a videójukon. Amit kicsit furcsálltam, hogy a Jaden név egy ilyen "unisex" név lehet, mivel a karakter nemétõl függetlenül is így hívnak majd minket.

A Raven Software semmit sem kockáztatott, ami a játék engine-jét illeti, és fogták a jó öreg Quake III motort, majd jól átgyúrták. Fõleg a karakterek és külsõ helyszínek megjelenítésében módosítottak rajta, aztán szépen elkövették ugyanazt a hangulatos játékmenetet amit a JK2-ben. A motor azonban már nem a legkorszerûbb elem, ezért aztán grafikailag ne számítsunk egetverõ szépségre! Igaz, cserébe minden gépen elfut szaggatás nélkül. Megspékelték a gammát egy rakat in-engine bejátszással, adtak hozzá egy pár fully-rendered videót, és máris kész lett a szépen átvezetett gameplay.

Kicsit olyan érzésem támadt, mintha minden jó ötletet, amit az elõzõ részbõl kihagytak, most összegyúrtak volna, és dobtak volna hozzá egy sztorit. Ennek ellenére nem fogtok csalódni benne, akinek a Jedi Outcast bejött, ezt is ugyanolyan elánnal fogja végigjátszani. Szinte minden maradt a régiben, menü kissé átdolgozva, de majdnem ugyanazok a beállítások. Szerencsére multiplayer harcok még mindig vannak, de új arénákkal, és a sokféle stílus miatt valószínûleg változatosabb és izgalmasabb küzdelmekkel. Lesz pár érdekes találkozásunk is, például amikor a Jabba börtönében is található Rancor szörny próbál minket másvilágra küldeni. Jármûveket, és élõlényeket lovagolhatunk meg, ismerõs bolygókra keveredünk, mint a Tatooin, vagy a Hoth.
Asztali nézet